23 July 2009

:: PENGISIAN SEPANJANG REHATKU (2) ::

Assalamualaikum buat kalian semua…

Hurm…. Maaf mengambil masa yang lama dalam memperbetul diri sdr sehingga terpaksa bangkit dari titian yang menyesatkan…!!! Setelah lama mata pena ini tidak digunakan, akibatnya berkaratlah ia, dakwatnya sudah kering dimamah usia. Ibarat hati manusia yang berkarat apabila tidak diguna dan keringnya kalbu akibat tidak disirami dakwat yang berguna.



Tapi sebelum kalam bermadah panjang… sambungan kepada pengisian sepanjang rehatku harus diteruskan. Apabila janji telah terpatri ibarat camar pulang setia pada janji. Jangan pernah mungkiri hati.. maka dengan ini cerita itu perlu ku sambung tapi diringkaskan supaya tidak tertimbulnya fitnah..

Selepas seminggu, alhamdullillah adeq kembali seperti sediakala, terlintas di hati apabila melihat mak dan abah susah hati dan sungguh2 cari ubat untuk adeq. Talifon hampir 10 mint sekali.. berbalik kepada kisah nurse praktikal tuh.. diorg semua baik2 n ok la.. lagipun sem ni sem last diorg so, masa kne observe diorg wat sungguh2..
De sorg tu..

Nampak cam sombong sagt2..nurse praktikal je pon.. so dia cakp la dgn bangganya, dia da nak grad da.. pastu ckp dgn dia..

Ijazah ke?
Tak diploma..

Owh diploma, saya ijazah tahun pertama je..
Trus dia diam n malu sowg2..
Tu la sombong sgt!..

Falsafahnya di sini.. janganlah kita sombong dengan sesama manusia..

No comments:

Post a Comment