26 September 2009

:: RAMADHAN YANG SAMA NATIJAH YANG BERLAINAN (1) ::


Huhu… settle dah seminggu ber SBE.. pastu dok umah seminggu di bulan pose… best sgt dapat berpose besama family… da la tyme tgh kuarantin H1N1.. slamat dapat tlepas dari kuarantin tuh.. hik hik..

Hurm.. balik dari cuti seminggu kat umah tu.. pe lagi… sambung la pose kat IPG.. heheh… Alhamdulillah selamat pose sebulan tu… tak ‘tuang’ k…


Tapi memang betul kata “dia” RAMADHAN YANG SAMA NATIJAH YANG BERLAINAN…



Knape ramadhan kali ini membawa pelbagai keadaan yang memilukan
dan menggundahkan jiwa….

Kadang2 rase macam dunia nak kiamat pon ade.. mcm nak mati pon ade…
tiap hari yang dilalui rasa pahit sangat..

Namun.. setiap sesuatu yang terjadi tidak mungkin tersendiri, cuba cari jawapannya andai meragui…

Sesuatu perkara yang terjadi itu tidak sia-sia.. ku yakin ada hikmahNYA…

Tapi aku tetap akan coretkan disini agar ia menjadi satu titik tolak dalam kehidupan aku dan orang lain…

Dalam seminggu berpose kat umah.. satu konflik da terjadi antara aku dan hamba Allah ini.. aku pon x faham apa sebenarnya punca konflik ini sehingga jutaan konfrensi terpaksa aku sidangkan dalam menyelesaikan konfrontasi yang melanda hidup aku..

Puncanya sebenarnya kecik jek.. “grouping esemen” tapi effectnyer sampai x bertegur 4 minggu.. YA ALLAH.. dosa besar kah aku.. atau dia??? Mohon keduanya dilindungi dan dijauhkan dari api nerakaMU..

Jauh aku berjalan mendapatkan pendapat, pandangan dari tokoh2 terkemuka dunia IPG… aku berTALAQI siang dan malam demi mencari jawapan dan ketenangan.. tetapi yang ku jumpa adalah satu hamparan kehampaan yang melemaskan…

Maaf sudah kuminta, mesej pjg berjela .. mengapa enggan bertemu ?? bagaikan ada maut yang menunggu!! Ku biarkan air mata melimpah begitu sahaja.. cube anda semua bayangkan.. ada x kawan yang mcm ni kat dunia.. sayang akan erti satu persahabatan yang terjalin erat dan berkalamlah sejarah umat manusia satu perpisahan bakal terjadi…

Namun atas suatu petunjuk maha kuasa.. Alhamdulillah.. aku ‘slow talk’ dengan dia secara berhadapan dan semuanya kembali pulih.. segala dendam kesumat lebur di lubuk hati..

Namun… Ia tidak berhenti setakat ini….

No comments:

Post a Comment