26 September 2009

:: SELAMAT HARI RAYA ::



+ SLAMAT HARI RAYE +

tyme nih kat umah nenek sebelah ibu, yang blakang tu ibu n ayah.
sebelah tu adeq laki, abang x de braye di perlis umah atok n nenek istri dia
adeq pompuan lak tyme2 ni g ziarah kubor lak ikot sepupu..
so tinggal kami2 jek.. ape lagi posing lar... hik hik



terpakse amik gambo raye taun lepas,
abg kesayangan nih..
kene letak gak pic dia..
nnt dia bagi 'sebijik' nnt kan susah



gambo nih tyme sepupu kawen,
abg kepade sepupu pompuan (yg dlm gambo ni) aku bawah tu..
adeq pompuan aku yg tudung biru tu..
so lengkaplah sudah
1 family 6 ahli
bahagialah hendaknyer... amin..






yang nih sepupu yang terbaik pernah aku ader..
walaupon baju raye kitorg nampak x serupa tapi bli di tempat yang sama,
dengan bersama-sama kuar di tengah malam raya
hanya untuk mencari sepasang baju raya...
kete dia r yang slalu jadi mangsa.. spe suh p bli kete...
sepanjang cuti raye nih asyik kuar dgn dia jek..
balik umah sampai 3-4 pg ( x buat mende jahat k)
g bowling la, men go-kart la.. tgk wayang lagi..
pastu g pusat latihan nyanyian merdu (karok la)




yang ni lak antara sepupu tercantik n terbek yang pernah ade,
sepupu len pon cantek gak, tpi yang ni la yang paling kamcing...
dia nih adeq kepada sepupu yang de kete tadi.. beza setahun jek
saling betukar2 rahsia bersama2...
mane taknyer kami ni rapat...
sume rahsia dia di tangan ku.. hik hik...




yang ni tyme raye taun lepas...
bezakan dgn gambo dibawah




huhu.. yang ni jangan salah faham.. mmg dia nampak muda
tapi umo sebaya abg kandung aku... kami pon slalu gak berkongsi rahsia..
antara sepupu yang paling rapat dgn aku la....



yang nih lak.. hehe adeq yum.. (abdul qayyum) umo bru darjah 4.. dia nih anak sepupu
aku ni pangkat pak ngah dia, tpi dia ske pggil aku abg..
so trase r muda mudi kan.. hik hik..
antara anak sedara yang tersayang... bek sangat2...




hurm.. mmg aku tau dia lagi tinggi dari aku...
setinggi2 aku melompat, tinggi lagi dia melompat kijang
dia ni tua aku setahun, anak pak ndak aku..
paling rapat dgn aku dari aku kecik lagi.. sampai la skang
slalu aku balik kmpg jumpe dia r dulu sbb dia dok kmpg aku
jgn memain tau, nampak je mke bek n kacak tpi..
'jari telunjuk' dia amat berkuasa, skali tunjuk..
kete ke, moto ke, lori ke, ape jenis kenderaan pon tpakse brenti tepi jalan
sebab dia polis tau... hehe...

No comments:

Post a Comment