15 May 2009

:: SEKALI DIUJI TAK BERMAKNA KU BERHENTI ::

Tanggal 12 MEI 2009, sekali lagi aku diuji dengan segala yang aku pelajari. Masuk hari ini, dah 4 kali aku melakukan perkara yang aku sendiri tidak mahu terlibat. Namun apakan daya, melihat orang sedang dalam kesusahan di depan mata, kita bantu seadanya.



Dengan berbekalkan secebis ilmu di dada,
Ku Hamparkan seluruh kudrat yang ada,
Walaupun ku tahu akan mudarat di jiwa,
Atas dasar persahabatan ku teruskan jua,

Singkap ungkap dua dunia,
Melawan tanpa rasa rela,
Seluruh tenaga dikerah sepenuhnya,
Melawan anasir durjana,

Dengan bantuan ayahanda,
Doa dikirim rakan sekerja,
Persetankan segala-gala,
Ku cantas segala di depan mata,

Ku fikir berhenti di situ,
Salah dugaanku,
Tidur malamku diburu,
Menentang di alam yang satu,

Sekali lagi aku diuji,
Ku kerahkan tenaga sambil berdoa kepada ilahi,
Kurniakan daku kuasa hakiki,
Pelebur nyawa duniawi dan ukhrawi.

Alhamdulillah daku berjaya,
Menentang segala yang datang,
Berkat doa pengajar yang berwibawa,
Menumpaskan segala dalang yang tidak diundang.

Bukan ini yang kucari,
Namun ku dilahirkan dalam keluarga yang serba serbi,
Menolak yang batil mencari yang hakiki
Sehingga capai ke Marifatuullahi…

No comments:

Post a Comment